Sponzoring benefičnej akcie?

| 21. Apríl 2011

sponzoringPripravujem jeden benefičný koncert v Trnave (ak by niekto chcel akokoľvek pomôcť, stačí ma kontaktovať) a nakoľko technické zabezpečenie aj celá organizácia koncertu niečo stojí, oslovil som rôzne firmy v Trnave so “žiadosťou” o sponzoring. V podstate keď niekto organizuje akciu a potrebuje peniaze, tak pri oslovovaní sponzorov nerieši, či to má pre sponzorov nejaký marketingový význam, ak hej tak aký veľký, či sa im to oplatí atď. Nakoľko sa však venujem sám marketingu, zamyslel som sa nad tým aj z tej druhej strany :)

Väčšina firiem vníma sponzoring len ako výmenný obchod (a v skutočnosti tak aj sponzoring je definovaný), resp. reklamné služby => peniaze za reklamu. Hlavne pri väčších akciách a festivaloch býva táto spolupráca efektívna (veľká návštevnosť na festivaloch, veľký záujem v médiách, …), no pri benefičných alebo nejakých alternatívnych projektoch to je o inom. Tu sa asi o marketingu moc nedá hovoriť, nakoľko ten záujem o tieto akcie je spravidla menší, priamoúmerne aj ten marketingový efekt je nižší, samozrejme. Nájdete málo firiem, ktoré podporia niečo len pre to, aby niekomu pomohli, príp. pre ich dobrý pocit. Na jednej strane ten postoj chápem, firma radšej podporí projekt (komerčný) z ktorého viac dostane (väčší marketingový efekt), na druhej strane si myslím, že na Slovensku je dosť firiem, ktorým by tých “pár” Eur neuškodilo darovať aj na pomoc iným ľuďom.

A vy ako vnímate sponzoring? Ak sponzorujete nejakú akciu, tak len na výmenu za niečo (reklama, …)?

Comments

comments

2 thoughts on “Sponzoring benefičnej akcie?

  1. mysho Post author

    Návrhov bolo niekoľko, nakoniec však pre nedostatok finančných prostriedkov, som musel koncept benefície zavrhnúť. Koncert sa odohral 30. júna v Trnave. Predstavili sa dve zoskupenia JMJ trio a H projekt. Link na video (JMJ trio) http://www.youtube.com/watch?v=NOvhV5GktSY

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *