SEO novinky na českom trhu

| 18. Apríl 2010

1165440_seo_3

To, že sa i v oblasti SEO niečo deje, naznačujú dve “novinky” z českého trhu.

Prvá bude naozaj horúca novinka a je to vydanie knihy 333 tipů a triků pro SEO od dvojice autorov Michala Kubíčka a Jana Linharta.

Michal Kubíček je autorom knihy Velký průvodce SEO , ktorá bola vydaná v roku 2008 a hlavne medzi začínajúcimi “SEO konzultantmi” bola dlho očakávaná.

Ak i nová kniha 333 tipů a triků pro SEO bude na takej úrovni (alebo lepšej) ako predošlá kniha, tak sa záujemcovia o SEO majú na čo tešiť :)
I keď neočakávam žiadne extra novinky v tejto knihe, určite aspoň začínajúcim i pokročilým SEO konzultantom poskytne základný prehľad o tejto problematike (optimalizácia pre vyhľadávače) a skúsenejším dodá možno inšpiráciu, alebo nejaké nové podnety.

Ďalšou “novinkou” je oficiálne spustenie “SEO nástroja” – Collabim.

Collabim bol oficiálne spustený 8.3.2010, takže nejaký čas už je v ostrej prevádzke a mnoho ľudí (i fundovaných :) ), takže manuál a presný popis Collabimu nebudem písať, skôr môj názor a skúsenosť.

Jiří Koutný, ktorý stojí za týmto projektom, ma ešte pred oficiálnym spustením poprosil o otestovanie a napísanie pár poznámok a môjho názoru ku Collabim-u. Čo som samozrejme neodmietol a bol som veľmi zvedavý, či to vôbec bude stáť za to, čo všetko tento nástroj dokáže, …

Collabim ma na jednej strane prekvapil. Prostredie je naozaj prehľadné a po zvyknutí si i jednoduché :) Možno si niektorí pseudo seo odborníci predstavovali, že Collabim, bude nástroj, ktorý Vám zlepší SEO, týchto Collabim pravdepodne sklamal :) Žiadne tlačítko na zlepšenia SEO tam nie je, ale je tam vytvorený priestor na správu SEO aktivít, čo v konečnom dôsledku pri efektívnom využívaní určite k zlepšeniu pomôže.

Collabim je podľa mňa užitočný najmä pre agentúry, väčšie firmy, kde na optimalizácii pracuje viac ľudí a ich činnosť musí byť dobre koordinovaná (časovo i úkolovo), pretože inak by to ťažko fungovalo. Nakoľko ja pri SEO (viac menej i celom internetovom marketingu) spolupracujem s 1-2 ľuďmi, potenciál a hlavnú výhodu Collabim-u nevyužijem, navyše často robím pre iné firmy, rôzne úlohy, … takže súčinnosť s Colabbim-om by bola veľmi zložitá, ale verím, že si Collabim nájde uplatnenie i u takejto skupiny ľudí, nielen pri firmách s viacerými zamestnancami (venujúcimi sa SEO aktivitám)

Taktiež odozva pri riešení technického problému bola skvelá. Toto považujem tiež za veľké + tohto nástroja.

Collabim je oficiálne na trhu len niečo vyše mesiaca, no záujem je veľký a hodnotenia veľmi pozitívne.

Sám som zvedavý na ďalší vývoj tohto nástroja i na jeho využívanie (nielen) na Slovensku a v Čecách.

Comments

comments

6 thoughts on “SEO novinky na českom trhu

  1. Jiří Koutný

    Ahoj Michale,

    díky za článek. Můžu pár otázek?

    Jak tedy řešíš linkbuilding? Máš na to nějakou tabulku v Google Docs? Jak ti tvoji spolupracovníci reportují, co udělali?

    Stejný dotaz na měření pozic ve vyhledávačích (jestli provádíš) a celkově analýzu klíčových slov.

    Díky za odpověď.

  2. Jiří Koutný

    Ještě jedna technická. Roztáhni prosím pole na text komentáře trochu víc na výšku. Takhle je hrozně klaustrofobické :)

  3. mysho Post author

    Ahoj, Jíří.

    Linkbuilding majú väčšinou na starosti spolupracovníci, pravidelne ide o registráciu do katalógov + nákup odkazov.

    Údaje o priebehu linkbuildingu dostávam cez e-maily, ktoré potom skompletizujem u seba (každý projekt / zákazka má vlastnú zložku – väčšina i reporty, …)

    Meranie pozícii robím väčšinou cez online seo nástroje (serp.cz, niečo mi chodí cez seomonitor, …)

    Pozície však nepotrebujem merať každý deň, väčšinou stačia 2-4 týždňové reporty (pre zákazníka – aby bol vidieť posun) Ak na dannom projekte aktívne pracujem, tak viac menej mám základné pozície v oku :) (nemyslím long tail :D )

    Tú výšku zmením :)

  4. Jiří Koutný

    Ahoj Michale,

    díky za odpověď. Osobně si myslím, že by i tobě Collabim ušetřil dost práce (automatická kontrola linků, jednoduché dohledávání co kdo udělal + reportování, automatické měření pozic).

    Nevím samozřejmě, kolik máš projektů. Základní tarif stojí 450Kč. To je předpokládám tak hodina tvého času (při standardní hodinové sazbě).

    Myslíš, že by ti Collabim reportování a další úlohy neulehčil natolik, abys minimálně tu hodinu měsíčně ušetřil a mohl ji věnovat jiné práci?

    Díky za odpověď a slibuju, že už nebudu více vyzvídat ;)

  5. mysho Post author

    Ahoj, Jiří.

    Hej rozmýšľal som intenzívne nad tým, odradilo ma to, že by som musel prehodiť tam aktuálne projekty + samozrejme zvyknúť si na nový systém (i ľudí s ktorými spolupracujem).

    Reporty by som musel i tak preklápať do svojho “systému”

    Nehovorím, že Collabim využívať nebudem (práve naopak, postupne chcem prejsť – pretože zákaziek pribúda a postupne i tento môj “systém” začína byť neefektívny (časovo) ) ale zatiaľ je to aktuálny postoj :)

    Možno tam časom nahodím aspoň jeden projekt a budem sa učiť pracovať s Collabim-om :)

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *