SEO je iba o PageRank-u

| 1. November 2009

Čudujem sa, že stále existujú ľudia, ktorí sa nazývajú seo konzultanti a zmysel celej optimalizácie pre vyhľadávače vidia v PageRanku. Na webtrhu si občas prečítam aj témy v kategórii SEO (občas len preto, že v poslednom čase to je skôr odpad ako diskusia o SEO :) ), a vždy ma pobaví diskusia ohľadne prepočtu PageRanku. Akonáhle sa zmení toto “číselko”, tak každý napíše, aký PageRank má na stránkach, či sa zvýšil alebo znížil. Pre veľa ľudí, je najdôležitejším kritériom hodnotenia práve PageRank. Keď to takto chápu ľudia, ktorí sa ešte len učia o čom SEO je, tak to pochopím, ale koľkokrát to vidím i u firiem, ktoré sa na SEO špecializujú – hneď si viem predstaviť akí experti tam sú :)

Ale samozrejme sa (aj na webtrhu) nájdu ľudia a som rád, že čím ďalej sa ich počet zvyšuje, ktorí si PageRank skontrolujú občas, len zo zvedavosti a je im jasné, že najdôležitejšie kritérium to zdaleka nie je.

PageRank vyjadruje “len” počet odkazov a kvalite stránky, ktorá na Vás odkazuje. Ale pri hodnota PageRanku napr. vôbec nezávisí od toho, či je stránka, ktorá na Vás odkazuje relevantná k tej Vašej, aká rozsiahla je Vaša stránka, … .. Je to len jeden z mnoho faktorov, ktoré sa premietajú do do pozíci v SERP (earch engine results page). A podľa mňa i väčšiny SEO konzultantov, ide práve o pozíciu. Akonáhle je Vaša stránka (e-shop, …) na prvom mieste pre danné klúčové slovo, môže Vám byť úplne ukradnuté, či máte PR (PageRank) 1 alebo 5.

Neznamená to, že odkazy nemajú žiadny význam. Spätné odkazy patria k najdôležitejším faktorom – no, platí – nie kvantita ale kvalita (resp. najlepšie spojenie by bolo kvantita kvality :) )

Comments

comments

3 thoughts on “SEO je iba o PageRank-u

  1. Peter Tulala

    Dobrý článok, ale myslím, že keď sa hovorí o pageranku, treba rozlišovať reálny Pagerank (číslo, ktoré google nikde nezverejňuje a je jedným z faktorov pri usporiadavaní v SERP) a Google Toolbar Pagerank (číslo od 0 do 10, ktoré rastie exponeciálne a ktoré vyplýva z reálneho pageranku a pozíciu v SERP neovplyvňuje – udáva len orientačnú “kvalitu” stránky bez relevancie k nejakému kľúčovému slovu). Btw. v tom nadpise budeš mať asi preklep.

  2. mysho Post author

    Vďaka.
    Hej, naschvál som to napísal takto. Chcel som písať aj rozdiel medzi PR a GTPR, ale to je nadlho, takže k tomu chcem napísať ďalší článok :)

    V krátkosti si to zrhnul dobre :)

    V nadpise nie je chyba, píšem to schválne tak (článok som napísal pre pseudo seo odborníkov, ktorí rozdiel medzi týmito pojmami nepoznajú)

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *