Marketing na Facebooku

| 16. December 2011

Dlhšie pozorujem rôzne obchody so stránkami na FB. Úplne to zaklincovala strana SMER – SD so svojím podivným nárastom fanúšikov.

Tak pekne poporiadku …

Na rôznych fórach denne nájdete ponuky a dopyty po stránkach s (napr.) 20 tisíc fanúšikmi. Firma chce “urobiť marketing na Facebooku” tak zadá dopyt po takej stránke, kúpi ju a pravidelne ju spamuje reklamou na svoje produkty / služby. Taký spôsob je nie len neetický (stal som sa fanúšikom dobrých vtipov a nie firmy na predaj nábytku). Neetických a nemorálnych spôsobov reklamy je však čoraz viac aj na Slovensku a nie je to nič nové. Čo ma však ako marketéra zaráža, je efektivita takejto reklamy. Hádam si naozaj tí ľudia myslia, že z 20 000 kúpených fanúšikov, im zareaguje (o akcii typu nákup / prezretie stránky, … už ani nehovorím) aspoň 1%? Ak niekto zareaguje tak samozrejme len v negatívnom zmysle, a to si nemyslím, že je najlepšia reklama.

O niečo podobné sa v tomto čase pokúsila i strana SMER – SD. Využili novú funkciu Facebooku a zlúčili inú stránku (napr. nejakú s vtipmi, či iným zaujímavým obsahom) s oficiálnou stránkou SMER-u. Tak sa medzi fanúšikmi SMER-u ocitli aj ľudia, ktorí by tak samozrejme neurobili. Ich reakcie si asi viete predstaviť. Pozitívne určite neboli! :) Viac  na blogu Martina Palšoviča.

Stretli ste sa s podobnými aktivitami? Aký máte názor na obchodovanie s fanúšikmi?

Comments

comments

3 thoughts on “Marketing na Facebooku

  1. Pelo

    stotoznujem sa s tvojim nazorom. je to fakt ubohe – takyto marketing!!!

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *