Keď sa viral nepodarí – flash mob v Trnave

| 7. Máj 2012

Nie… Nie je to žiadna moja úchylka písať o reklamách, ktoré sa nevydarili, alebo nevyužili naplno svoj potenciál. Zlá reklama dokáže rozhodiť každého marketéra, no reklama, ktorá má dobrý koncept (aj keď okopírovaný), ale nevyužije ho naplno… to vie naštvať :)

A práve o takej reklame chcem písať. Stalo sa to v Sobotu. V TT – jednoducho v Trnave v Tescu :) Koncept pod názvom flash mob, pre marketérov samozrejme nič nové

Takéto akcie majú samozrejme veľkú silu. Na mieste oslovia možno “len” pár stoviek ľudí, no sila spočíva práve v ich šírení ďalej. Niektoré z vyššie spomenutých ukážok, si v priebehu pár dní (týždňov) pozreli milióny ľudí na celom svete.

VIDEO z akcie flash mob v Trnave



Reklamný podtón mala aj akcia flash mob v Trnave (v trnavskom Tescu). Koncept odpozeraný zo zahraničia (čo mi až tak nevadilo), tanec zvládnutý super (čo mi taktiež nevadilo :) ). Sporným, alebo lepšie povedané, nepochopiteľným je pre mňa moment, v ktorom si tancujúci vyzlečú mikiny (bundy, svetre, …) a ukážu reklamné tričko so sloganom firmy vyrábajúcej syry.

Firma možno zaujala tých pár ľudí, čo stáli okolo a nechápavo pozerali (a ktorým možno po tom celom, prišlo, že to je celkom zaujímavý nápad), ale nerozumiem, prečo sa do médii (resp. jedného média) dostalo len redakčné video, ktoré ŽIADNYM spôsobom nepromuje danú firmu – len proste zachytáva niečo zaujímavé. Video videlo niečo cez 6000 ľudí, no vyše 1100 ľudí dalo like danej reportáži, v ktorej nenájdete žiadnu zmienku o názve firmy. Jednoducho sa im páčil len ten nápad a tanec… (a mohla sa im páčiť firma!)

To mi príde samozrejme ako veľká chyba stratéga, ktorý danú kampaň navrhol.

A pritom stačilo tak málo… logo, url webu, názov firmy ….

Viete tu niekto, o akú firmu vlastne ide?

Comments

comments

8 thoughts on “Keď sa viral nepodarí – flash mob v Trnave

  1. blazena

    Ahoj, zaujal ma tvoj clanok, no dovolim si oponovat, trosicku…Kedze uz v tomto videu je vidiet, ze je to robene pre Krala Syru, ja som si logo na tricku vsimla hned.
    Toto je radakcny prispevok, novinarsky vystup a dane video ani nie je viralne video, ale take, ktore podla mna nakrutila redakcia, kedze sa ako viral ani netvari a je obrandovane redakciou, takze s najvacsou pravdepodobnostou preto tam na konci, kdekolvek chyba url adresa. To, a to by si mal uznat, v redakcnych prispevkoch byt nema.

    Tolko moj nazor

  2. mysho Post author

    Ahoj.
    vďaka za názor :)
    No, ja sa pýtam, prečo sa do obehu dostalo redakčné video? Akcia mala reklamný podtext, to je jasné. To či plánovali z toho urobiť viral (a zavolali redakciu, aby to natočila), alebo to ani neplánovali, to neviem. Ja len tvrdím, že ak by si to video natočili sami a pridali nejaký detail na to tričko, alebo aj logo na konci videa a z toho urobili viral, tak to by malo oveľa väčší efekt, ako toto.

    Niekomu to možno evokovalo hneď značku, ja sa priznám, že som sa pýtal viacerých ľudí a nemali vôbec šajnu o tom, že čo tam malo byť. To že sa to týka nejakých syrov som sa tiež dozvedel len z článku.

    Vôbec nekladiem vinu médiu, ktoré zverejnilo to video – samozrejme jeho prácou nie je promovať danú firmu (ak si to nezaplatila :) ) a teda nečakám, že by tam ešte aj logo pridali.

    Len mi príde divné to, že pokiaľ takáto akcia má potenciál dostať sa aj von z toho Tesca (kde bolo pár ľudí oproti tomu, koľko ich je možné zasiahnuť na internete), prečo sa s tým trochu nepohrali (natočiť vlastné video, hodiť to na youtube a šíriť).

  3. blazena

    Ahoj :-)

    jasne, tvoje postrehy su spravne a predpokladam, ze k natoceniu vlastneho videa doslo…aspon si to myslim, pretoze logicky mi to z toho vychadza…mozno si musime pockat :-) Ja by som to este neodpisovala

    No, prave, ze ja ked som sa pytala, tak to ludom hned evokovalo znacku a aj ukazovali na tie tricka ze aha, kral syru.

  4. mysho Post author

    Myslím si, že šanca je už premrhaná (reportáž má vyše 1100 like-ov, určite dosť prezretí, nikto už nebude share-ovať nové video, len preto, že tam je nejaké logo)

    Pozrel som si video ešte zopárkrát – pri fullscreen mode som asi na 3-4 pokus zbadal na okamih logo (bez nápovedy by som to ťažko rozlúštil).

    Akcia sa mi páčila, stále však trvám na tom, že potenciál nevyužila vôbec.

    Pozerám že v Blave boli tiež, tak som zvedavý na nové výstupy :)

  5. Juraj

    Mysho,
    toto video je neoficialna verzia. Zrejme zajtra sa do obehu dostane aj oficialna verzia od Krala Syrov, ktore bude urcite obsahovat vsetko na co si poukazoval. Jednalo sa tam o to, ze ten zakznik zobral nieco z regalu, flash mob zacal, na konci odhalili tricka a dali vyhercovi nejaku cenu. Mozes si to pozriet napr na tiez na videu z BA: http://www.youtube.com/watch?v=l8ywN8p5ods

  6. mysho Post author

    Juraj vďaka za info. Budem to sledovať – ak sa tak stane a “to správne” video sa začne šíriť, konečne to bude reklama, ktorú nebudem musieť kritizovať :)

    Som zvedavý …

    blazena by nám mohla povedať viac zo zákulisia … :)

  7. mysho Post author

    O moc lepšie :) Toto malo byť to prvé video! :)

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *