7. a 8. deň: Oslo, fjord Geiranger a Trollstiegen (Trolia cesta)

| 26. August 2013

Pre Fiatku najnáročnejší a zároveň kilometrovo najdlhší deň sa končí a prinášame krátke zhrnutie posledných dvoch dní :)

V Nedeľu po obede, ktorý nám Tomáš pripravil (boli to palacinky a to ani nevedel, že polotovar na ne si tiež berieme so sebou :) ) nás zobral do centra Osla, aby nám ukázal niektoré zaujímavé miesta. Keďže naše prehliadky miest nikdy nie sú vopred naplánované a často ani nevieme čo sme videli, prehliadka Osla bola zatiaľ najlepšou :) Zaujalo nás dosť zelene v centre, rôzne parčíky a pláže. Po prezretí základných miest (radnica, kráľovský palác, budova opery, hlavná ulica v Osle, …) sme šli naspäť k Tomášovi, kde sme ešte raz využili sprchu, dali si večeru a Jurgi sa pustil do upratania Fiatky.

Vyrazili sme navečer a plánovali prísť až k mestu Lillehammer, zastali sme však v polovici, pretože Fiatka sa dosť prehrievala a nedávala plný výkon. Na odpočívadle sme strávili noc vo Fiatke.

Dnes ráno sme vstali pomerne neskoro, ale aj tak sme toho dosť stihli :)

Ráno sme ešte raz nastavili rozdelovač a voľnobeh Fiatky a pokračovali sme. Odvtedy sa Fiatka už neprehrievala a my sme si užívali jej (viac-menej) plný výkon.

Hlavným cieľom dnešného dňa bol fjord pri Geiranger a Trolia cesta.

Tento fjord je vraj jeden z najznámejších, čo dokazovali aj desiatky autobusov s turistami z celého sveta. Pri výhľade nad fjordom nás dokonca zastavil istý čínsky turista a chcel si ma natočiť (to bude na ďalší príbeh :) )

Prvýkrát sme videli naživo fjord, tak sme si ho pekne pozreli z rôznych strán a výšok.. a páčilo sa nám to! :)

Už cestou tam viedli dosť nebezbečne vyzerajúce strmé cestičky, ktoré však Fiatka s pomocou pár prestávok zvládla.

Ďalším zaujímavým miestom bola Trolia cesta, ktorú sa taktiež oplatilo prejsť (aj keď opäť Fiatka mala menšie problémy, ale prešla všetko).

Práve sa nachádzame na odpočívadle, kde opäť strávime noc vo Fiatke (vonku už je pomerne zima). Zaujímavé je, že ešte o 21:30 tu bolo svetlo, čo nám dosť pomáha, keď chceme s Fiatkou ísť aj večer.

Dnes sme prešli 569 kilometrov (včera pre doplnenie len 80 km) a zažili zatiaľ najkrajšiu prírodu, v kopcoch si zase prišla na svoje aj Fiatka (hlavne keď odpočívala).

Skittles sme už všetky rozdali, škoda, že nemáme viac priestoru pre ďalšie :)

Fotky priebežne budeme pridávať k jednotlivým dňom (vždy keď nájdeme nejaký rýchlejší net)

Tak… a sme zvedaví čo prinesú najbližšie dni :)

Všetko pekné a veľa lásky.

P.S: sekciu zaujímavostí a múdrostí dnes vynecháme :)

P1120903 P1120929 P1120869

Za mediálnu podporu chceme poďakovať Patrikovi Pokornému z trnava-live.sk, Trnava Dnes a Trnavsku