16. deň: Poľsko, Slovensko – Krakow a príchod do Trnavy

| 4. September 2013

Tak, dnes máme za sebou posledný deň našej cesty Skittles Fiatkou do Škandinávie.  :) Zhrniem ho len v krátkosti a taktiež pridám nejaké info o celej ceste.

Včera večer (utorok) sme ešte do večera ťahali, aby sme prišli čo najbližšie ku Krakowu. Fiatku sme odparkovali pri parkovisku neďaleko benzínky a prespali vo Fiatke (po tých dvoch týždňoch už vieme v priebehu pár minút pripraviť plnú Fiatku vecí do takého stavu, aby sme si sklopili aj sedačky a v pohode zaspali :) ). V noci som sa zobudil na piskot gúm, keď pri nás zaflekovali chlapci, vystúpili z auta a našťastie šli len fajčiť.

Ráno sme vstávali okolo 8, aby sme si stihli doobeda prejsť Krakow a do večera aby sme prišli do Trnavy. Jurgi bol nedávno v Krakowe, takže sme vedeli čo si máme pozrieť a ako sa tam dostaneme :) Prešli sme si centrum, pozreli i do katedrály a potom sme šli na Wawelský hrad. Jurgi samozrejme aj v Krakowe chcel vidieť HardRock Cafe, takže aj tam sme mrkli :)

Pred obedom sme odchádzali z Krakowa a vydali sa k hraniciam so Slovenskom.

Musím povedať, že dnes nás Fiatka veľmi neposlúchala, nakoľko štartovanie trvalo vždy okolo 10 minút (kým sa zahriala), pri rozbiehaní sa triasol celý motor a tým aj Fiatka a tak. Ale povedali sme si, že už domov musíme prísť :)

Prešli sme hranicami a potom po tých kopcovitých cestičkách smerom na Prievidzu, Topoľčany, Hlohovec až do Trnavy :)

Slovenské kopčeky dali Fiatke občas zabrať, taktiež manéver, kedy sme sa snažili predbehnúť nákladiak s vlečkou (vyše 20 minút, potom sme to vzdali, pustili kolónu za nami… o polhoďku ho však zase dobehli :) )

Úspešne sme teda prišli až do Trnavy a spravili 470 KM.

Ešte sami neveríme tomu, že sa to predsalen podarilo a dokonca v kratšom čase ako sme plánovali :)

Chceme poďakovať všetkým, ktorí nám pomohli pri prípravách či počas cesty, alebo “len” nám jednoducho držali palce.  Budem sa snažiť s každým osobne stretnúť a poďakovať, každopádne chystám ešte zvlášť poďakovanie aj tu na blogu :) Zatiaľ VEĽKÁ VĎAKA! :)

 

Keďže veľa faktov nemáme, len také krátke zhrnutie celej našej cesty :)

  • Vyrážali sme 19.8.2013 s plánom vrátiť sa v ideálnom prípade 9.9.2013
  • Plán sme predčili a domov sa vrátili 4.9.2013 teda po 16 dňoch našej cesty
  • Plánovali sme prejsť okolo 6500 KM
  • V skutočnosti sme prešli vyše 7100 KM cez 11 krajín (Slovensko, Česko, Nemecko, Dánsko, Švédsko, Nórsko, Fínsko, Estónsko, Lotyšsko, Litvu, Poľsko a naspäť na Slovensko)
  • Priemerná spotreba: 7,5-8 l / 100 KM
  • Približne sme teda spálili okolo 530 – 570 litrov benzínu
  • Veľmi nepresným odhadom nám vytieklo asi 7 litrov benzínu (vďaka netesniacej nádrži)
  • Ja som vo Fiatke spal presne 11 nocí, Jurgi 12 nocí
  • Z dvoch balení polotovaru na palacinky sme priniesli obe naspäť (bude na afterparty :) ), taktiež ešte pár dobrôt (ktoré aj pri najlepšej vôli vám po istom čase lezú hore krkom :) )
  • Priniesli sme si veľa skvelých zážitkov, videli veľa peknej prírody v každej jednej krajine a stretli množstvo ľudí, ktorý nám buď pomohli, alebo zakývali, či zasmiali sa na Fiatke :)
  • Zaujímavé miesta (zastavenie, mestá, …) našej cesty: Drážďany, Lubeck, Kodaň, Oslo (prehliadka mesta s Tomášom) , Geiranger, Trollstigen (Trolia cesta), 2 dňová cesta medzi Nórskom a Fínskom (E14) – samý les! :) ,  deň strávený čakaním na polárnu žiaru pri Pello (opäť nádherná príroda!), Kemi (kde sme spoznali vďaka Peti pravý fínsky bar :) ), Helsinki, Tallinn, Pärnu, Riga, Bialystok (party time s Kazom), Varšava a Krakow
  • Rubrika nehôd a opráv je aj na naše prekvapenie nie veľmi rozsiahla, konkrétne (obsiahnuté sú len opravy počas cesty, nie pri prípravách :) ) :
  • V Dánsku sme dostali defekt na ľavom zadnom kolese (bola to rezerva, ktorú sme vymenili len pár dní predtým)
  • Vo Švédsku pred Oslom sa nám rozladil rozdeľovač, ktorý sme mojou chybou nastavovali ďalšie takmer dva dni (a medzitým vyskúšali či funguje všetko okrem neho, keďže som si bol fakt istý, že rozdeľovač funguje správne :) ) V rozdelovači sme vymenili aj kontakty rozdeľovača
  • Pri tejto kontrole palivovej sústavy sme vymenili časť palivovej pumpy (membránu)
  • Vo Fínsku sa nám odtrhol káblik na kondenzátore (pri rozdeľovači), nakoľko sme nemali pájkovačku, opravovali sme ho každých asi 10-20 KM až potom sa nám ho podarilo zafixovať tak, že vydržal až do konca cesty. Ten náhradný bol tiež pokazený, ale dali sme si ho zapájkovať :)
  • V Nórskych kopčekoch (hlavne keď sme schádzali Troliu cestu) nám trochu tiekla brzdová kvapalina, ktorá však stále zostala v odmerke asi 1 cm nad minimom a brzdy fungovali (občas za mierneho pískania), preto sme sa nepustili ani do výmeny kvapaliny ani rozoberania bŕzd
  • Podarilo sa nám pri kontrole karburátora stratiť malú pružinku, ktorá je dôležitá pri nastavení voľnobehu, takže ten nás hneval až do konca cesty (t.z. Fiatka občas po pustení pedálu plynu jednoducho zhasla)
  • Občas nejaké nastavovanie, doliatie oleja a podobné drobnosti :)

 

P1130359P1130350

Comments

comments

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *